2008-05-28

Sex och samlevnadslista

Det dyker ju upp såndant lite då och då på nätet (senast Hasse och Anna)... Jag har haft svårt för att finna dom relevanta... Antar att det ingår att de ska vara lite fåniga... Tänkte hur som sätta ihop en egen lista med frågor och fånigheter som passar mig bättre.

Först ett 'tomt' formulär om någon annan vill svara på sin blogg, mina svar kommer i en senare post. Om ni svarar så lägg in kommentarer efter varje svar... Annars blir det föga kul. Och rapportera med en kommentar här.

Könsutrustning och relaterat.

Jag är en individ utrustad med:
( ) fitta,   ( ) kuk.

Jag var född utrustad med:
( ) fitta,   ( ) kuk,   ( ) Samma som ovan men ska byta.

Erfarenheter

Några jag finner relevanta... Det här är personligt så lägg gärna till det du finner viktigast eller rent av byt ut någon.

Har grovhånglat med folk som:
( ) Har fitta,   ( ) Har kuk.

Har haft sex med folk som:
( ) Har fitta,   ( ) Har kuk.

Har haft sex med folk som är:
( ) minst 20 år yngre,   ( ) minst 20 år äldre.

Har varit kär/förälskad/ihop med folk som är:
( ) minst 20 år yngre,   ( ) minst 20 år äldre.

Har varit kär/förälskad:
( ) i folk med fitta,   ( ) i folk med kuk.

( ) Har varit kär/förälskad i fler samtidigt.

( ) Har varit ihop med fler samtidigt.

( ) Har haft parrelation med (underförstått eller uttrycklig) 'exklusiv sex/kärlek' trohetslöfte.

( ) Har varit otrogen i dito.

( ) Har haft sex med folk som är otrogna i ett dito.

( ) Har varit del i en relation med minst tre deltagare.

( ) Har haft en säker sex pakt (två eller fler som har oskyddad sex med varandra mot att alla lovar ha bara skyddat sex med andra).

( ) Har i löndom brutit mot en säker sex pakt.

För definition på svartsjuka och compersion se poly.subcult.org/.

( ) Har själv upplevt svartsjuka.

( ) Har haft partner som blivit svartsjuka.

( ) Har själv upplevt compersion.

( ) Har upplevt att andra visar compersion.

( ) Har haft klunghångel (hångel på tre eller fler).

( ) Har haft gruppsex (sex på tre eller fler).

Har haft gangbang (gruppsex där en står i centrum för de andras uppmärksamhet och agerande):
( ) Där någon annan med fitta stått i centrum.
( ) Där någon annan med kuk stått i centrum.
( ) Där jag stått i centrum,

Har varit top (den som bestämmer) i en D/s (dominans/underkastelse) lek:
( ) Begränsad till en sexlek för stunden.
( ) Som sträcker sig även över vardagen.
( ) Som sträcker sig över ett helt förhållande.

Har varit bottom (den som underkastar sig) i en D/s (dominans/underkastelse) lek:
( ) Begränsad till en sexlek för stunden.
( ) Som sträcker sig även över vardagen.
( ) Som sträcker sig över ett helt förhållande.

( ) Har varit top (den som plågar) i en S&M (Sadomasochistisk) lek.
( ) Ja, Så dom har gråtit, börjat flyta(*, haft märken/ont en vecka senare.

*) Flyta: bli regält berusad av kropsegna hormoner och sinnesrörelse.

( ) Har varit bottom (den som plågas) i en S&M (Sadomasochistisk) lek.
( ) Ja, så du har gråtit, börjat flyta, haft märken/ont en vecka senare.

Identitet

Jag uppfattar mig/uppfattas:
( ) Som maskulin,   ( ) som feminin,   ( ) Som androgyn,   ( ) fuck off.

Jag betraktar mig som:
( ) hetro,   ( ) bi,   ( ) homo,   ( ) asexuell,   ( ) fuck off.

Jag betraktar mig som (fler går bra):
( ) sado (gillar att plåga)
( ) maso (gillar att bli plågad)
( ) Dom (Gillar att bestämma och dominera)
( ) sub (Gullar att underkasta sig (aka ug))
( ) switch (växlar sado/maso och/eller Dom/sub)
( ) Inget, jag tror på fullt allvar jag är normidealet ;-)

Jag har sexuella/kärlekspreferenser för folk som är:
( ) mycket yngre.
( ) lite yngre.
( ) ungefär jämnåriga
( ) lite äldre.
( ) De som kan vara mina föräldrar.
( ) De somm kan vara mina morföräldrar.
( ) Spelar ingen större roll.... *säkert*!

Etik

Jag anser att sexuell myndighet ska vara:
( ) Närhelst ungen själv vill.
( ) När ungdomen, efter uppnåd pubert, vill själv.
( ) Föregående vore idealet men i praktiken behövs en åldersgräns som dock ska behandlas med ödmjukhet och försiktighet vid samtycke (som ska ses som starkt förmildrande om puberteten tydligt har inletts).
( ) När barnet fyllt 25, är gift och har gått en etikkurs i svenska kyrkan och ecpat, sen ska de raskt avla barn och efter det behövs inget sex mer.
( ) Jag anser att de kan få ha sex redan tidigt... före 18 tom, men de får inte ha sex med någon över 21, såvida de inte är över 27 själv... men inte om den äldre är blondin eller ändå värre, har skepparkrans och är dom blåögda ska de inte ha sex alls... de måste ju skyddas de små liven.

( ) Så länge folk är sexuellt myndig enligt mitt val ovan, och alla deltar frivilligt så får de göra vad de vill under ansvar. Kommer någon till skada ska samma sak gälla som vid icke sex... Vid oaktsamhet kan vållande till skada/dödsfall komma på fråga, men samtycke till en riskaktivitet ska också vägas in... Som vid bergsklättring eller vad fan helst ickesexuellt.

( ) Nej, nej, nej till ovanstående. Sex är farligt, sex är alltid ett totalt särfall, sex sätter människans själ i förbindelse med djävulen. Alla möjliga specialregleringar krävs!

Om barn med uppvaknad nyfikenhet surfar runt på sexsidor och läser och chattar långt före byxmyndighet så är det:
( ) Bara bra, ett säkrare sätt för ungdomar att utforska sin sexuella nyfikenhet, skaffa egen kunskap och bilda sig en egen uppfattning om den egna sexualiteten finns inte!
( ) Inte så farligt, men långt ifrån all info på internet är bra så det gäller att de har en öppen vuxenrelation där de kan få stöd och hjälp att utvärdera informationen.
( ) Internet är djävulens verk och den förälder som släpper sitt barn i närheten av internet före femtio år fylda ska stenas!

Intessant!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


För övrigt anser jag alla borde gå med i alfa-testningen av micro peer publishing!

5 kommentarer:

  1. Om det inte vore för alla S/M-frågor skulle jag nog finna orken att svara...

    Kanske någon annan gång ;-)

    SvaraRadera
  2. Man får som sagt byta ut det man finner irrelevant ;-)

    Själv brukar jag sakna just BDSM och Poly bitarna... pluss att det brukar vara en massa trams om vilka ställen och ställningar man provat... Hur intressant är det?

    SvaraRadera
  3. Frågorna fungerar möjligen som en markering från min sida.

    Jag har haft oturen att gå hem med män som tagit för givet att jag gillar BDSM. Kanske för att nästan alla kvinnor jag känner numer pratar om "hårdare tag".

    Baksidan av normer.

    SvaraRadera
  4. Om jag gillat BDSM har inte varit på frågan. Felskrivning av mig. Mina intressen har inte varit viktiga utan deras egna.

    Vad jag hatar tänkandet att allting är OK fram tills någon säger nej.

    SvaraRadera
  5. Normer har bara baksidor. På ena sidan sätter de hinder för vad folk kan göra och skambelägger och stigmatiserar de som inte 'lyder'.

    På andra sidan skapar de förväntningar och tryck på vad folk förväntas gilla och göra.

    Svårt att veta vad som är värst... Men två riktigt dåliga baksidor är det.

    SvaraRadera