2008-05-20

Klart fildelare vill bli lagliga!

Klart fildelare vill bli lagliga, och det är så enkelt. Uttryck tydligt i lagen att upphovsrätten bara reglerar kommersiell kopiering och spridning av kopior. Fildelning blir laglig i ett enkelt grepp som tidsenligt ballansera olika intressen!

Det här däremot intresserar inte många. Eftersom stim ännu försöker göra skillnad på upp och nerladdning är det mest skrattretande alltihop! Som om idéen inte vore dålig endå.

Dom som inte redan fattar kan läsa mer om IP.

Intessant!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,


För övrigt anser jag alla borde gå med i alfa-testningen av micro peer publishing!

2 kommentarer:

  1. Exakt det där är Piratpartiets huvudlinje. Se till att upphovsrätten (återigen) bara reglerar näringsverksamhet.

    "Få ut upphovsrätten ur vanligt folks sovrum", kan man också uttrycka det.

    Sedan finns det en massa annat småpill också, men det där är det viktigaste.

    SvaraRadera
  2. Som anarkist har jag ju lite svårt för det där med partipolitik, milt uttryckt. Ser rösträtten som värdefull, men främst för att rösta bort dåliga alternativ, goda makthavare tror jag inte på.

    Men med moderater och socialdemokrater i maskopi finns inga alternativ utom piratpartiet. Även om övriga partier har bättre inställning så försvinner dom i blockkompromisser.

    Jag har redan röstat på (pp) och propagerat för det och jag kommer att propagera och rösta mer.

    Men där får det räcka :-)

    SvaraRadera