2010-01-19

Gamar över Haiti

Mitt i lidandet, erbjuder krisen på Haiti möjligheter för USA. Förutom att erbjuda omedelbar humanitär hjälp, ger USA:s svar på den tragiska jordbävningen en möjlighet att omstrukturera regeringen och ekonomin på Haiti, dysfunktionella sedan en tid tillbaka, liksom att förbättra USA:s image i regionen.

Jag har sympati för Livbåtens inställning att man inte ska plocka billiga poänger på humanitära katastrofer. Men tyvärr kretsar gamarna i skyn och en viss politisk beredskap är av nöden.

Posted via web from redlib's posterous

Intessant!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , .

1 kommentar:

  1. Eftersom jag inte finns med i bloggrollen lägger jag in en länk till mitt inlägg i frågan. Hoppas det är ok.

    http://viktualiebrodern.wordpress.com/2010/01/20/c-liblan-ki-dicid/

    SvaraRadera