2007-02-07

Planeten HORA!

Den som vill följa hordebatten bekvämt kan nu få tjuvläsa mina taggade rss-feed. Som alltid med 'filtrerade' flöden är det färgat av mina värderingar, men det kan väll bara vara bra :-)

Det är en sajt på gång HORA på SubCult.org där mitt privata sorterade rss-flöde används på avdelningen Planeten HORA. En sorterad och filtrerad variant på vanliga blogg-planeter. Viktigare inlägg i högerspalten, mer urskiljningslöst i högerspalten.

Det är väll inte för er som är jätteintresserade av hordebatten. Ni har troligen redan allt i er egen rss-agrigator. Men för de som vill bara skumma debatten mellan en gång om dan till en gång i månaden ska förhopningsvis sidan vara en nyttig resurs.

Mindre problem finns än, t ex vägrar fyra blogginlägg att ta sig igenom all rss-hantering...

Andra bloggar om: , , , , , .

7 kommentarer:

  1. Vilka blogginlägg vägrar?

    SvaraRadera
  2. Är din bot 81.170.208.82 (h-208-82.A163.cust.bahnhof.se) eller kör den också på sandnet.se?

    SvaraRadera
  3. Agrigatorn går också på sandnet.

    Två av dina:

    Linna Johanssons sexskräck

    Alla tjejer är horor

    Läses av agrigatorn... Men får 'ogiltligt tecken' i då de ska läsas in av SimplePie på hemsidan.

    Samma problem med 'Mitt liv som hora': Bad girl is back…did u miss me?

    Det är troligen en bugg i SimplePie...

    Sen vägrar agrigatorn (gregarius) över huvud taget att läsa 'Att arbeta som eskort': Linna Johansson vill inte tala med sexsäljare.

    Okänd orsak.

    SvaraRadera
  4. Undrar om IE fortfarande har sin renderingsbugg för CSS 'clear: both'... i så fall får ie användare inte kul... men det kan de tåla ;-)

    SvaraRadera
  5. Ja, åt helvete med IE!

    Sökte på SimplePie och Unicode på Google, och fick upp en möjlig lösning på problemet. Skulle vara om du är behändig i PHP, vill säga. Mina sidor sprutar ut Unicode, och vissa funktioner i PHP är inte Unicode-säkra om man använder dem rakt av (man bör använda mb-funktioner), utan delar då en text precis där ett multibytetecken finns.

    SvaraRadera
  6. Jodå, nog kan jag hacka PHP :-)

    Jag använder mb_substr för att göra en sammanfattning, så det bör vara OK. Men felet inträffar innan det, när SimplePie läser in feeden... Men det kan ju vara en liknande bugg där, i SimplePie.

    Kan även vara i Gregorius, när den skapar feedet... PHP även det.

    Letar mer när jag får tid... Tillsvidare är det sällan nog för att jag ska kunna tagga om de inlägg som berörs när det blir fel.

    Men, det är ju synd på bra inlägg :-(

    SvaraRadera
  7. Fixat i SimplePie... Fixen var redan där med hoppades över i PHP5 för expat som kommer med PHP5 ska fixa trasiga tecken... Men tydligen inte i ubuntu breezy. Kommenterade bara bort if-sattsen :-)

    Nu, Gregarius återstår...

    SvaraRadera