2008-06-13

FRA ruinerar låtskrivarna!

Enligt av svenska myndigheter och rättsinstanser allmänt vedertagna bedömningsgrunder så är en kopia av ett verk värt lika mycket som vad helst rättighetsägaren vill ha i betalt för ett exemplar av samma verk. På det sättet kan man 'visa' att fildelningen orsakar enorma ekonomiska förluster.

Om nu FRA ska börja kopiera all internettrafik kommer de också att kopiera all fildelning. Det leder inte bara till att antalet kopior fördubblas, det är värre då samma kopia sannolikt passerar landets gränser fler gånger. Det blir kanske en fyrdubbling av all kopiering!

Eftersom kostnaderna för alla dessa kopior, enligt gängse retorik, kommer att drabba låtskrivarna är det en ren kattastrof. Det måste finnas en gräns för hur stora kostnader samhället kan lämpa över på de stackars låtskrivarna. De kommer snart att bli ruinerade!

KRIG mot FRA | STOPPA FRA-Lagen | Rädda låtskrivarna!

Förövrigt anser jag varje postning på denna blogg är värd 100kr per läsning. Jag kräver att staten på något sätt ser till att jag får betalt för mitt arbete!

Mer humor som inte får missas!

Intessant!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


För övrigt anser jag alla borde gå med i alfa-testningen av micro peer publishing!

1 kommentar:

  1. Nu när FRA *gertfylking* äntligen!! blir lagliga borde de rimligen använda sin triljardbudget till att ersätta upphovsmännen för alla mp3-kopior de måste göra för att skydda oss från terroristerna.

    SvaraRadera