2008-06-12

FRA-lagen leder till mer terrorism!

Jag är slö idag och kopierar bara in ett svar jag skrev på Olssons:s tanklösa blogg. Lista på några fler av mina poster och en viktig nyhet längs ner.

Jag är inte rädd för att nån läser min mail, men det är en helt annan sak när nån automatiskt kan kartlägga allas mail, allas hemsidebesök, allas chattkontakter och dessutom genomsöka det efter innehåll och läsa det de önskar.

Det är en totalitär makt och kontroll som ingen terrororegim någonsin haft, och som inget annat än en terrorregim rimligen vill ha.

Sen är snacket om nya hot bara nys. Vadå för nya hot. Terrorismen är ständigt avtagande. Du [Olsson] borde vara gammal nog att minnas RAF, Svarta september, Röda brigadera, IRAs storhetstid.

Vad gäller organiserad brottslighet så kanske det vore en idé att sluta försöka förbjuda allt så inte en massa marknad för organiserad brottslighet skapas?

Den här övervakningen hjälper inte mot terrorism och organiserad brottslighet. De som vet att de är intressanta kan hålla sig undan. Det är dom som tror de är ointressanta som torskar. Politiska grupper som för en öppen och fredlig kamp men över vad staten gillar.

Jag kan iofs ibland tycka att veganer och antiporrtokar är jobbiga, men heldre deras stollerier än denna övervakning.

FRA-lagen kommer bara att leda till paranoia, som leder till konspirationsteorier, som leder till extremism, som leder till.... mer terrorism.

Diskussionen fortsätter på Olssonss blogg.

Gammelmedia

Svd har en ledarsida igen. Bra men forfarande tystnad på nyhetsidorna, trotts en fundamental samhällsförändring, trotts avslöjanden om tidigare brott av FRA. Nä, alla, ta detta till gatan!

Några av mina (bättre?) bloggposter om FRA

Ta kampen mot FRA ut på gatan!
Metoden är felet på FRA-lagen
OTR: Chatta privat 'Off-the-Record'
GPG skyddar din epost mot FRA!
Hur vi vinner kriget mot FRA!
Driver media med oss?
Hur övervakning ger sämre säkerhet

Viktigt, Votering den 18:de

För dom som tänkt närvara, Obs! Votering om FRA-lagen sker onsdag den 18 juni

Intessant!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


För övrigt anser jag alla borde gå med i alfa-testningen av micro peer publishing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar