2009-05-20

Brev från valmyndigheten... Bedrivs valfångst i sverige???

Jag fick ett brev idag från valmyndigheten. Det var mycket förvirrande, jag visste inte ens vi hade en valfångstnäring i sverige. Än mer förvirrande var det att de sände brev till mig - jag är ju nästan säker på att jag aldrig jagat valar.

Myndigheter är ju ruskiga saker. Jag blev orolig då jag inte kunde förstå vad valmyndigheten förväntade att jag skulle göra.

Internet är fantastiskt

Som tur var hittade jag en bra beskrivning på vad jag ska göra! Följ den beskrivningen du också - det är inte så svårt som det låter.

Allt blir lätt med en bra HOWTO!

Intessant!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , .


Bilden har jag kopierat och anonymiserat från Tantra Blog

2 kommentarer:

  1. Hej och tack för din kommentar :)
    Jag tycker att man åtminstone kan gå och rösta blankt i så fall, om man inte bryr sig nog mycket för att rösta på ett parti. Demokratin urholkas om fler och fler väljer att avstå från sin rösträtt...

    ang valmyndigheten har jag undrat precis samma sak. Vad har jag med valarna att göra. Sen säger man ju att rösta är valfritt, och det måste jag ju ändå hålla med om nånstans. Inte en enda val i röstningslokalerna. Tack för det! ;)

    SvaraRadera
  2. Hej och tack själv.

    Tror inte på blankröster, det blåser bara upp statistiken på valdeltagande. Är det ett problem kan det lika gärna synas.

    Men valfria lokaler är bra... Vad jag förstått är valar ofta opraktiskt stora.

    SvaraRadera